W roku szkolnym 2012/2013. realizowany jest w szkole po raz kolejny projekt „Szkoła dla każdego II”, współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Uczniowie uczestniczą w zajęciach, których celem jest wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych
w systemie oświaty, wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych.
Oferta zajęć dla uczniów klas I – III realizowanych w ramach projektu:
1. Zajęcia dla dzieci ze specjalnymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także
zagrożonych ryzykiem dysleksji.
2.Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu wiedzy matematycznej.
3.Zajęcia logopedyczne.
4.Zajęcia z gimnastyki korekcyjnej.
5.Zajęcia psychoedukacyjne.
6.Zajęcia matematyczno - przyrodnicze dla dzieci uzdolnionych.
7. Zajęcia artystyczne dla dzieci uzdolnionych.
Podczas zajęć uczniowie korzystają z atrakcyjnych pomocy dydaktycznych zakupionych ze środków pozyskanych w ramach projektu. Dzięki temu dzieci chętniej uczestniczą
w różnych formach aktywności twórczej, która ma ogromny wpływ na ich wszechstronny rozwój. Nauka z wykorzystaniem interesujących pomocy z pewnością jest dla uczniów jeszcze bardziej fascynująca.
Zajęcia dla dzieci ze specjalnymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji
Zajęcia przeznaczone są dla uczniów napotykających na trudności w nauce czytania
i pisania.Główne cele zajęć to: doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej, usprawnianie percepcji wzrokowo – słuchowej, doskonalenie koordynacji wzrokowo- słuchowo- ruchowej, usprawnianie grafomotoryki i eliminowanie niepowodzeń szkolnych. Poprzez udział w zajęciach dzieci rozwijają umiejętności kluczowe.
Zajęcia dla dzieci z trudnościami matematycznymi i matematyczno-przyrodnicze dla dzieci uzdolnionych
Zajęcia prowadzone są dla dzieci uzdolnionych matematycznie, które mają szansę rozwijać swoje talenty i pasje oraz dla dzieci o specyficznych potrzebach edukacyjnych, przejawiających się trudnościami w nauce szkolnej. Realizacja takiego programu sprzyja harmonijnemu rozwojowi tych uczniów. Zadaniem nauczyciela jest tutaj poszukiwanie, tworzenie takich metod kształcenia, które w atmosferze radości pozwalają uzyskać dziecku jak najlepsze rezultaty.
Zajęcia z gimnastyki korekcyjnej
Celem zajęć gimnastyki korekcyjnej jest podnoszenie ogólnej sprawności ucznia, wzmacnianie siły mięśni, zapobieganie i rozciąganie mięśni przykurczonych, nauka prawidłowego i pogłębionego oddechu oraz do utrwalenie prawidłowej postawy, aby stała się ona nawykiem bez kontroli świadomości.
Zajęcia artystyczne dla dzieci uzdolnionych
Zajęcia artystyczne są nastawione na rozbudzanie u uczniów dyspozycji poznawczych, emocjonalnych i wyobrażeniowych. Dzieci doskonalą swoje zdolności posługiwania się różnorodnymi narzędziami, materiałami plastycznymi oraz podstawowymi środkami wyrazu plastycznego (plamą, fakturą, kreską). Stosowane na zajęciach metody i formy pracy oraz łączenie plastyki z muzyką sprzyja twórczej aktywności uczniów.
Zajęcia logopedyczne
Zajęcia skierowane są dla dzieci, które mają zaburzenia lub opóźnienia mowy. Celem zajęć jest rozwijanie sprawności aparatu artykulacyjnego, kształtowania prawidłowego toru oddechowego oraz korygowanie zdiagnozowanych deficytów. W realizację programu pomocy logopedycznej włączają się również rodzice dzieci, co zwiększa skuteczność działań. Zajęcia odbywają się jeden raz w tygodniu.